STÁTUSZ RIPORT

A státusz riport tartalmazza a vállalat aktuális informatikai és működési hátterének pontos leírását, valamint a meghatározott üzleti célok megvalósítását szolgáló fejlesztési terv részletes szakmai specifikációját. Ez egy alapvető, és kihagyhatatlan lépés a fejlesztési folyamat során. Mindezek előtt, első lépésként a vezetővel/vezetőkkel történő üzleti-szakmai egyeztetések során felmérésre kerülnek az aktuális informatikai rendszerek, és az üzleti modell folyamatainak felépítése, jellemzői. A felmérés során specifikáció készül, amely az egyes vezetőkkel történt egyeztetések üzleti információit informatikai fejlesztési folyamatra vetítve határozza meg. Ezen üzleti és informatikai információk IT-stratégiai értékelésével pedig elkészül egy komplex fejlesztési terv. Ez az értékelés és fejlesztési terv alkotja a státusz riportot, amely átadásra, prezentálásra kerül a vezetői kör részére, komplex megoldási tervet adva a szükséges fejlesztések elvégzésére.

Image

Státusz riport elkészítésének folyamata:

  1. Egyéni, üzleti-stratégiai egyeztetés(ek) az első számú vezetővel
  2. Személyes interjúk az egyes területek vezetőivel
  3. Koncepcióterv elkészítése
  4. Koncepcióterv bemutatása, operatív vs stratégiai igények vs megoldások „összevezetése” (workshop)
  5. Koncepció finomhangolása, véglegesítése
  6. IT-stratégiai értékelés, projektterv felépítése
  7. Státusz riport elkészítése
  8. Státusz riport átadása, értékelése, fejlesztési javaslatok bemutatása (workshop)
  9. További szükséges szakmai egyeztetések

A tanácsadó feladata a státusz riport létrejötte során, hogy az üzlet működését, operatív folyamatait, hátterét olyan mértékben képes legyen felmérni és értékelni, hogy a hatékonyságnövelésre objektív, a vállalat érdekeit leginkább szolgáló fejlesztési tervet határozzon meg. Amennyiben a felmérés során megállapított szükséges fejlesztések a fejlesztői csapat kompetenciájába tartoznak, a vállalt igényeire szabott, egyedi fejlesztés valósul meg.