A VÁLLALATIRÁNYÍTÁS JÖVŐJE

A vállalatirányítás egyre több üzletember szemében elcsépelt fogalommá vált. Egyfajta „szükséges rossz” szerepét tölti be a menedzserek mindennapjában, hiszen ritka az az eset, amikor a meglévő rendszerek az összes, a vezetők számára fontos adatot egyszerű, érthető, de az adott területet teljes komplexitásában és realitásában mutató képet tudnak biztosítani. Ráadásul a vállalatirányítási rendszer, mint fogalom önmagában hordozza a jelentős költségek képét, amelyet a nagyvállalatok, leginkább a multinacionális cégek engedhetnek meg maguknak.

 

Pedig a vállalatirányítási rendszer nem mérettől függő kiváltság. Sőt, a hazai tulajdonban lévő cégek esetén még égetőbb annak jelenléte az üzletben, hiszen sok esetben a döntéshozóknak egy személyben, vagy nagyon szűk körben kell meghozniuk az egész cég jövőjét befolyásoló döntéseket. A cégek többségénél a cash-flow helyzet, a pénzügyek naprakész ismerete, a kereskedelem intenzitása, vagy épp a termékek mennyisége kritikus információ, amellyel napi, heti, havi szinten is tisztában kell lenniük. A vállalatirányítási rendszer fogalmához csatolt költséges fejlesztések képe egyébként reális és konkrét tapasztalatból táplálkozik, hiszen valóban, a hagyományos megoldások nagyvállalati kultúrára lettek kifejlesztve. Viszont ugyanúgy, ahogy más szegmensek, ez a terület is észre kellett vegye a KKV-k, mikro vállalkozások vagy épp start-upok egyre nagyobb térnyerését, jelentőségének növekedését, így megfelelő megoldásokat kell biztosítani e céges méretek számára is. Azonban jelenleg mégis két véglet létezik a vállalatirányítás piacán: vagy költséges nagy rendszereket alkalmaz a felhasználó, vagy egy-egy részterületre kifejlesztett standard, egyszerű és dobozos, egyedi igényekre nem szabható szoftverekkel működik. (pl. számlázó rendszerek, készletnyilvántartó rendszer, CRM stb.). Viszont kialakult egy teljesen új kultúra is ezen a területen, amely e két véglet előnyeit dolgozza egybe. A nagyvállalati rendszerek egyes moduljait, vagy már meglévő költséghatékonyabb dobozos termékeket is alkalmazó, de azokat egyedi fejlesztésekkel a megbízó üzletére igazító fejlesztések, egyre nagyobb teret hódítanak a hazai vállalkozások körében.

 

A COMPANY OPERATION MANAGEMENT ezt a speciális, jövőbe mutató megoldást biztosítja partnerei számára.